KenaPA x BerdeBar Pun Nak Kahwin..??




kadang cemburu jugak tengok muka orang nak kahwin ni cuak..gementar..hehehe..malam sebelum akad dan kenduri pun mesti x boleh tidur kan?hehehe..perasaan tu la yang saya tak dapat rasa sebelum kenduri dan akad..huhu..pelik x?saya siap boleh tidur awal lena..lambat tidur pun bukan siapakan bunga telur ke apa,tapi taip assigment. (^_^)

kenapa laa waktu saya dan suami dulu x berdebar pun nak kahwin, seriousss..! pelik jugakk..haisshhh..! tak faham jugak hati, nak kahwin ke x nak ni..? ke terlebih excited sampai x terasa debaran nya. kalau orang lain siap mengira hari lagi kan?..saya ni, kawan pulak tolong kira..lagi 4 hari kan??..yakk..! mungkin salah satu nya 3 hari sebelum kahwin tu masih di universiti, berada dengan kawan2..jadi lupa kejap tentang persiapan..padahal persiapan perkahwinan di buat hanya dalam masa 3 bulan sahaja..


                                                  



jumaat akad nikah, khamis baru balik dari unversiti..suami pun sama, bila tanya dia .. nampak cool je, x cuak ke nak akad nikah? emm biasa ja dia kata..suami ni memang jenis cool je..huhu..akad nikah pun sekali lafaz je..Alhamdulilah..

saya cuba mencari2 pada waktu mana saya berdebar, dan hasilnya tiada..!huh..! kalau ada mungkin waktu batal air sembahyang..sebab pertama kali pegang tangan lelaki, dan ayat pertama yang berada di kepala sewaktu pegang tangan en suami adalah "besar nye tangan dia ni ek" hehehe..






sebenarnya sampai sekarang selalu tersenyum dan masih tak sangka bakal berkahwin dengan lelaki ini..sebab dia class mate saya..! dulu kami selalu gaduhh..! kadang sampai nangis2..!tapi itulah jodoh..mak saudara saya cakap.."jodoh ni kita boleh rasa dengan hati" betulll..pertama kali jumpa memang ada rasa sesuatu..tapi hanya biarkan masa yang tentukan..

buat kawan2 yang bakal berkahwin, record lah dalam hati dan fikiran anda saat lafaz sakinah itu sah di lafazkan..itu lah yang saya lakukan, dan selalu preview balik..sungguh indah..!







Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

berurut selepas bersalin ~

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir