perubaHaN selepas Kahwin~

20 mei baru ni genap setahun perkahwinan kami, sekejap je rasa..suami pun cakap rasa macam baru 4 bulan kahwin, kenapa 4 ek?saya pun x tahuu..lelaki memang suka fakta kott..hahaha..jadi nak share perubahan setahun selama menjadi isteri..


muka mcm adik beradik la plop tengookk...haisshhh.. y psti sy bukan kakak


dulu sebelum kahwin selalu fikir..
alaaaa nanti dah kahwin x boleh tidur lama2..
pagi2 mesti kene bangun pagi..
iron baju suami..
buat breakfast..
dan buat semua tugasan macam mama selalu buat..
x dapat nak relex2 da..
x dapat nak keluar dengan kawan2 da..
nak sembang lama2 dengan kawan n bla..bla..bla..


itu la yang ada dalam fikiran waktu zaman anak dara dulu..
tapi x de la 100% berubah..
rasa kehidupan tu tetap sama macam anak dara dulu..
cuma memang ada sikit perubahan..

y paling ketara adalah tidur sekarang dah berdua..
memang la kan, x kan nak tidur asing2
tapi tu la cabaran nya..
bila alarm dah bunyi
makin ke bunyi alam makin dekat pulak tidur nye..(syaitan la tuuu)hehe
x pun, main tepuk2, kejap saya tepuk suami, kejap suami tepuk saya suruh bangun dulu..
solat pun kene sama2..mengaji kene sama2 u cari keberkatan..ini y plg di jaga..

dulu makan nasi depan tv..
sekarang kene hidang, dan tuang kan nasi u suami dulu..baru tuang kat diri sendiri
x boleh makan dulu..kene makan sama2, baru romantikk..hehe

dulu pack dan iron baju sendiri..
sekarang baju dan pakain suami kene cam dan kenal..
jangan tertukar dengan orang lain, abg ipr r adik beradik laki..

dulu keluar sorang2 pun x pe..
sekarang dah ade orang teman dan pimpin tangan..hehehe

dulu sakit pening mama jaga..
sekarang ade suami yang picit dan take care kan..seronok kan?kadang mengada je lebih..

dulu duduk rumah pakai la baju buruk n kain batik pun..
sekarang kene beli baju korea online y seksi dan cantik2 sikit
biar kulit x macam orang korea poooonnn

dulu x geti dan malas masak..
sekarang nak x nak kene masak juga..
kalau x sedap wat2 muka boleh telan je laa.

dulu pagi2 dan petang x da nak sambut sape2
sekarang setiap kali suami pergi keje dan pulang..
kene sambut dan senyummmm..
biar la orang kata kuat no berlakon budak ni..hehe

kalau dulu hp x lekang dari tangan..
sekarang hp duk mana pun x tahu laa..haha
(yang ni x boleh amalkan )

kalau dulu sembang dgn kawan perempuan x yah baca buku r artikel pun x paa..
sekarang bila nak jadi bestfrendd suami..kene banyak baca apa y dia suka..
baru seronok sembang..! lelaki kan suka topik isu semasa..

kalau dulu kita bawak nama mak ayah pergi mana2
sekarang baik buruk perangai kita suami yang dapat nama..
kene jaga mulut dan maruah suami..

sebenarnya banyak lagi perubahan yang berlaku, tapiii  percaya lahh..!waktu sebelu.m kahwin mungkin kita akan rasa bebannya perkahwinan ni nanti, nak bangun sahur dan siapkan makanan, basuh pinggan, basuh baju, jemur baju, dan segala macam kerja rumah yang kene kita buat..namuuuummm percaya x kita x kan rasa sedikit pun letihhh..sebab kita buat kerana cinta dan kasih nya kepada suami..!kalau x percayaaa..kene kahwin dulu laaaahhh..hehehe


dan pada isteri kalau terasa letih, sebelum tidur amalkan baca zikir fatimah azzahra..subhanallah..walhamdulilah..walailahaillallah..allahuakbar..bg cukup kan 33x insyallah letih akan hilang.

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

berurut selepas bersalin ~

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir