x Bek Mengeluh waktu Pregnant ~

iye! tu lah yang duk tanam kan dalam fikiran dan hati..
x bek mngeluhh..~
nasib punya suami yang sangat alert bila isteri dia terbuat muka stress..(bila stress je cepat2 suami pegang tangan dan usap lembut ) hehehe
bila mengandung memang mudah stress..

x tahu lah kenapa..
mungkin sebab mudah letih..
dah benda yang paling cepat menyebabkan stress adalah
kita mudah berpeluhh..lebih2 lagi kat kawasan muka, hidung dan atas bibir huhu...( tiap2 masa rasa macam tengah memasak kat dapur)
badan pun memang berpeluh..
padahal tidur depan kipas da..siap stop kat diri sendiri pulak tu (sian en suami) haha kejam pulak rasa..

kalau malam2 lagi mudah panas,
kadang rasa nak brendam jeee..
pernah sekali sebab terlalu panas..
pakai baju basah dan tidur..
itu pun masih panas lagi..

bila fikir2 ini lah pengorbanan seorang ibu..
mungkin sebab itu Allah dan nabi kita sangat menyuruh untuk memuliakan ibu..
suami selalu tegur time mengandung perbanykkan lah senyumm..
ceriaa..tapi huhuh..nak ceria dan senyum sentiasa memang payah..
bila di tegur "senyum la sikit" hehehe..baru wat muka senyum terpaksa..

ye! memang kene banyak senyum dan ceria supaya anak nanti pun senyum dan ceria..
x la masamm je kan..teringat pulak husband cerita tentang kawan dia,
isteri kawan ni selalu senyum waktu mengandung,
bila anak dia lahir dokter pun terkejut..
baby dia lahir2 terus senyum..
seronok kan macam tu,jadi nak senyum juga la..biar pun kat kucing..

p/s : selalu usap perut dan bagitahu baby, " baby nanti jadi orang kuat senyum macam abati ye, abati kalau senyum orang lain pun tersenyum sebab muka abati manis sgtttt..heheheh

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~