suami x GemUk..IsterI X PaNDai Masak Kerr??

berkecil hati juga bila orang cakap pada suami..
"et ko ni dari dulu x berubah2, macam ni jugaaakk, kuruiihhh"
"yan, ko kene belajar masak lagi ni.., bg gemuk sikit et nii"

hurmmm...
mula berbaik sangka dan berfikir positif..
gemuk itu sihat ke?
buncit itu bahagia ke?
Nabi x buncit kan?
Nabi kita amalkan permakanan sihat..

kenapa nak buat suami gemuk semata2 hendakkan pujian?
wahhh..! sejak kahwin ni makin gemuk laa suami hang..
mesti pandai masak..
kembang kan hidungg..?

Jaga kesihatan suami itu lebih utama 
sejak kahwin saya dah pahatkan dalam hati..
nak jaga makan minum suami dan utamakan kesihatan dia..
kalau boleh mahu dia sentiasa sihat..
x mau la ada darah tinggi..
kencing manis..
obesiti dan lain2


Alhamdulilah suami memang jenis menjaga badan..
dia pantang kalau perutnya naik buncit..!
kurang kan teh ais biar pun tu la favrte diaa..
dekat rumah nak ada ajinamoto memang jangan harap la..

kadang terfikir apa motif kita letakk garam banyak2 dalam masakkan?
letak gula banyak2?
letak santan lebih2?
sebab nak makan sedapp ekk..
kita masak niat untuk beribadat..
jadi biarlah makanan yang kita masak tu makanan yang sihat lagi suci..
jangan lah anggap suami x gemuk tu x bahagia atau isteri dia x pandai masak..(walaupun iaa =P)
tapi utama kan lah kesihatan badan ..


gambar terbaruuu..time kahwin kakak..=p

petua : setiap kali masak, baca lah surah al-kausar 3 x, insyallah ada kebaikkan pada yang makan makanan tuu..=)



Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~