Alhamdulilah sec step, back to school.!

Alhamdulilah 4 sep saya kembali menjadi pelajar..huaaaa..(mood belajar x datang lagi)
x sangka akhirnya saya pilih UM sebagai tempat sambung belajar
hajat hati nak sambung UIAM
tapi ..errr..x mampu kot..
sebab nak kene amek kursus bahasa (comfirm da kene amek)
pastu kene jauh dengan encik somi (x mau2)

jadi saya pilih UM nilam puri
dekat dengan tempat saya tinggal sekarang
tapi walaupaun saya amek master di UM nilam puri
tapi still kene daftar kat UM KL..

sebelum pergi saya dah setel kan semua documen yang mereka nak
medical check Up dengan tulang2 (xray) dia nak
dan kami perlu buat bayaran yuran kesihatan sebanyak RM27 git dan tunjuk bil pembayaran
di sebabkan kami di  bawah fello siswazah usim,
jadi kami perlu dapatkan financial guarantee letter dari puan mai dari FPQS

kenapa kami?hehe sebab saya dengan somiii..
malam sebelum bertolak saya dah susun semua documen
harap2 esok di permudahkan urusan
sebab bawak fatehh jadi risau kalau2 dia meragam kalau lambat siap


waktu datang tengok angka giliran 45 dan giliran kami 131..huwaaaa..dah la ade 8 counter kene g
ingat x ramai, tapi penuh juga la dewan


kesian pulak fateh tunggu..nasib ade nek ma jaga..ngee..mekasih mama

nekma mengantuk da tapi fateh ajak sembng, sejukkkk...



muke org confident boleh daftar dgn cemerlang..haha

lepas da berkulat punggung masing tunngu, turm kami pun sampai
aleh2 counter 1 pun da tersekat
rupanya kami lupa daftar dekat dewan audioturium..
kami kene daftar dulu sepatutnya dan isi borang kursus yang patut kami amek untuk semester ni
bila kami pergi audioturium sekali staf API dah balik
kami kene pergi fakulti untuk amek borang tu
huwaaaaaaaaa...SAYA SANGAT STRESS..!
tengok jam dah pukul 1.30pm time rehat pulooopp
dah la dengan x tau kat mana fakulti tu dekat mana..
saya berjalan sambil peluk suami..minta ketenangan..
huwaaa tenang sikit, dia ajak makan dulu dan solat then baru pergi fakulti
lepas tu kene beratur balik..letihnyeee..
alhamdulilah 2.45 semua urusan settel..fateh pun x menangisss..



kesian fateh sampai tertido diaaa tunggu mak pak nye daftar study sampai ke petang

" kita hanya merancang Allah yang menentukkan"

ape2 pun pengalaman daftar ijazah dan master berbeza..ijazah dulu daftar kat stadium besar, ni kat bilik kecik sikit dari dewan..dan daftar bersama suami siap angkut mama n anak heheh datang sekali.

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~