Kalau dia nk belajar g saya kawen satu lagi !!


Dulu waktu sambung degree hamper separuh kuliah tu penuh dengan budak perempuan
Budak lelaki bape kerat je
Tapi budak lelaki still Nampak kehebatan dan kecerdikkan mereka
Lagi2 dari segi bahasa dan idea
Beza sekarang…
Bila sambung master
Perempuan dalam 5 orang
Budak laki dalam 21 orang
See..!
Mana pergi kawan perempuan yang lain ???
Saya jadi kumpulan y minority
Kalau dulu saya berani juga la kan nak Tanya dekat lec or x pun bagi respond
Sekarang nak jawab soalan pun takut..
Dah la lelaki ramai pada perempuan
Hebat2 pulak,,kadang rasa ilmu ni macam sangat la cetek
Saya jadi teingat kejadian kat hospital time nak medical check up :
Saya da suami tgh isi brg
Nurse Tanya kat saya

Wat medical check up ni untuk apa?
Emm sambung belajar
Oooo kuat semangat adik ni belajar ank kecik pun Dua2 ke sambung?
 Aah ..

Pastu nurse tu dia sembang dengan staf laki  kat situ
Sebab dekat je jadi saya pun dengar juga laa

Haaa..tengok drg..suami dia bagi je isteri dia sambung belajar
Bak pe awk x kasi org rumah sambung belajar nyee?

Laki tu jawab 

Hurrrmmm…saya x nak bagi
Nanti sapa nak jaga anak?
Kalau dia nk belajar g saya kawen satu lagi !!

SENTAAAPPPP juga la dengarrr
Hahahah
Balik tu saya duk komen n suami

Sampai hati laki tu kan, alas an dia nak kahwin lagi satu sebab isteri dia nak sambung belajar lagi
Padahal kalau nak berpoligimi bairlah atas alas an yang kukuh, huh..!

Suami diam jeeee…Sekarang baru saya faham kenapa x rmi pmpuan yang sambung master
 Mungkin sebab tanggungjawab,
N ada komitmen lain
 Padahal kalau nak ikutkan memang perempuan ni kecerdikkan n
 kerajinan dia lebih pada laki hehehe yeke?
Dari segi akedemik mungkin laaa..dari segi kehidupn laki kot..eerr


lagi pun bagi saya perempuan perlu lah juga tambahkan ilmu sebab 
dia adalah pendidik anak2
anak2 sekarang ni bukan main cerdik
kene cari cara y kreatif untuk jelaskan setiap pertanyaan drg


i miss my all freinds time degree dulu

p/s jadi teringat kat anak sedara dia tanya ayah : bowan , Allah makan nasi dak? =)

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~