"LANTAKKK LA DUIT DIAAA"

semalam lepas kelas saya ajak suami jalan2 kat KB Mall
sebab ade PC fair
saje la nak cari pendrive
memang kami kelek beg sekolah (beg belakang )
muka mmg macam orang x da duit la..mcm student =p

lepas da dapat pendrive
suami masuk kedai samsung
hajat nak beli samsung beam/ ipad
tapi pekerja tu macam layan x layan kami
jeling2 lagi
saya terus  tarik ,ajak suami keluar
n cakap

napa dia pandang kita macam tu,
dia ingat kita x da duit kot nak beli

pandang macam ne??

alaaa dia jeling2 cam tu

mata dia memang cam tu laaa

hahahha
saya gelak jee..

lepas tu saya masuk dalam pasific
saje g tempat handbag
waaa..comey2
memang terpikat
bila tengok harga
mahaiiiii nya ...
handbag nak dekat RM500
saya fikir hurmm 500 ni kalau x beli handbag boleh beli makanan untuk 2 minggu
x pun beli kitab hadis r tafsir lagi berbaloii..
terus batalkan hajat nak beli handbag yang mahai amat tuuu..sikit pun x terkilan


saya dan suami pusing2 lagi
sian en suami teman saya mencuci mata
heheh
las saya masuk kedai handbag lagi
harga dia lebih berpatutan
x la ribu riban
sebenarnya memang dah lama suami suruh beli handbag
sebab dia stress saya selalu tumpang HP and dompet dalam poket seluar dia
heheheh..
bila da nak bayar
sekali suami bayarkan..hoyeh2..seronok la kan..
mesti la seronok..sebab pakai duit suami =P hehehe

sebenarnya saya ni bukan la jenis kaki shoping...ehem2..{ni kalo en suami baca mst dia berdarah telinga heheh}
sungguh laaahhh..hehehe.
saya bukan jenis pantang ada sale ka, gila handbag n kasut ke
sy bese2 je


cuma yela ini pendapat pribadi saya
saya pernah tengok TV baru ni
ceita tentang datuk n datin dasyat berbelanja
seminggu kalau x habis 20 k x sah
dan datuk tu cakap shoping itu  satu KEPERLUAAN
huhuu
mengucap juga la dengar

mungkin bagi saya yang hidup serderhana ni rasa
baik duit 20k yang dia habiskan setiap minggu tu
bagi kat budak2 degree yang nak belajar

"LANTAKKK LA DUIT DIAAA"

memang la kan, duit dia,bukan duit kita buat apa nak bising2

hurmm cuma takut2 nanti di akhirat Allah akan persoal ke mana duit kita di belanja kan..sebab tu orang miskin masuk awal dari orang kaya..sebab x banyak harta yang nak di persoalkan..

tu la..bukan suami dan saya x mampu nak beli barang yang mahal2
n seangkatan dengan nya
cuma kami fikir dari beli handbag yang berjenama
baik beli buku ke,
kita g jalan2 makan angin tengok kebesaran Allah..heheheh..tu pendapat saya la
mungkin ada yang x setuju..its ok..i respect ur opinion..=)
kadang orang cakap barang berjenama ni tahan lama
betul juga..jadi tepuk dada tanya poket sendiri..
dan tanya iman..takut2 kalau membazir
nanti Allah persoalkan kat akhirat..

muke letih + gemokkk hahah



p/s : setiap orang menilai duit itu berbeza2, mungkin rm 50 ringgit tu kecik je nilai dia..tapi bagi saya nilai nya besar, boleh beli pampers anak, kenyang kan perut n so on..=)

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~