terpaksa akui, fateh bukan la anak y sepenuhnya BF..

saya x pernah salahkan ibu-ibu andai dia x mampu menyusukan anak dia
mungkin ada sebab yang x dapat elak..
saya percaya mesti semua ibu nak anak dia minum dari susu dia sendiri
sebab susu ibu ni susu yang terbaik
paling x pun sampai dia umur 6 bulan

sebenarnya fateh..
dah minum susu tepung (formula)
mula2 fikir memang rasa terkilan
tapi itu semua keje Allah kan

yela..kita x tahu apa yang ada dalam susu formula ni
sekarang ni macam2 orang yahudi buat
untuk lemahkan umat islam
antaranya mungkin melalui susu
dan mungkin itu sebabnya anak2 sekarang payah untuk di lentur

fateh minum susu tepung waktu dia duduk wad kanak2
lepas saya bersalin,
saya sempat bagi 2 jam susu kat fateh 
lepas tu nurse amek dia sebab fateh kekurangan gula dalam darah
dan saya pulak bleeding teruk 
4 hari saya kene tahan wad
dan 4 hari kami berpisah
sepanjang tu nurse bagi fateh susu tepung
saya x pasti susu ape, cuma saya x pernah tengok susu tu jual kat pasaraya
dan dengar2 susu tu memang mahal


fateh muka kekenyagan dgn susu f

dalam 4 hari saya x boleh banyak bergerak
yelaa jahitan kat bawah belum elok lagi
nak kentut pun sakit..huhuu
jadi kalau nak tengok fateh saya kene tunggu suami datang melawat
dan setiap kali melawat fateh dalam bilik pengawasan
dia mesti da tidur kekenyangan..huwaaaaa
sedih sebab x dapat susukan dia

sangat terkilan
hajat nak bagi anak susu badan sepenuhnya memang x kesampaian
kalau boleh saya x nak campur..
tapi itu la yang Allah da tetapkan
redhaa je laaa
semoga susu tu baik untuk perkembangan akhlak dan otak dia..

kenyang dgn susu ibu sambil tunjuk perutnyaaa haha
                          

p/s : harap2 anak no 2 nanti boleh bagi anak minum susu ibu sepenuhnya =)

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~