Posts

Showing posts from May 1, 2012

x Bek Mengeluh waktu Pregnant ~

iye! tu lah yang duk tanam kan dalam fikiran dan hati..
x bek mngeluhh..~
nasib punya suami yang sangat alert bila isteri dia terbuat muka stress..(bila stress je cepat2 suami pegang tangan dan usap lembut ) hehehe
bila mengandung memang mudah stress..

x tahu lah kenapa..
mungkin sebab mudah letih..
dah benda yang paling cepat menyebabkan stress adalah
kita mudah berpeluhh..lebih2 lagi kat kawasan muka, hidung dan atas bibir huhu...( tiap2 masa rasa macam tengah memasak kat dapur)
badan pun memang berpeluh..
padahal tidur depan kipas da..siap stop kat diri sendiri pulak tu (sian en suami) haha kejam pulak rasa..

kalau malam2 lagi mudah panas,
kadang rasa nak brendam jeee..
pernah sekali sebab terlalu panas..
pakai baju basah dan tidur..
itu pun masih panas lagi..

bila fikir2 ini lah pengorbanan seorang ibu..
mungkin sebab itu Allah dan nabi kita sangat menyuruh untuk memuliakan ibu..
suami selalu tegur time mengandung perbanykkan lah senyumm..
ceriaa..tapi huhuh..nak ceria dan senyum …