Posts

Showing posts from October 21, 2012

gelombang pertunangan

Image
kata orang jangan tunang lama2
banyak dugaannya..
macam setuju juga dengan kenyataan tu
walaupun saya bertunang 3 bulan sahaja
hehehe

3 bulan..sekejap kan?
baik x yah tunang
huhu
 tapi bagi saya walaupun kita dah kenal lama bakal suami
tunang tetap kene tunang
selain benda tu syariat
saya nak rasa hikmahnya bertunang




dan saya jugak dapat rasa gelombang bertunang ni lain
time2 tunang ni la masing2 di duga
tiba2 time2 tunang ni ade orang "kacau"
mungkin tu ujian nak uji tahap kepercayaan kita pada pasangan
lebih2 lagi bila duduk jauh2
waktu sebelum bertunang ,
ok je..x da orang nak kacau2
aleh2 lepas tunang jadi gtu plop..

dan yang paling penting comunication
sebab bila bertunang
kita akan banyak berhubung dengan pasangan
untuk uruskan hal kahwin
kadang family kita nak kenduri macam gini
tapi family belah laki x nak pulak
kita lah orang yang paling penting untuk buat keputusan
supaya kedua2 belah family rasa di rai

teringat pula waktu kenduri saya dulu
family belah laki awal2 …