perkembangan fateh 7 bulan

benda yang paling teruja sepanjang fateh 7 bulan adalah kehadiran 2 gigi bawah dia
dan satu lagi adalah fateh dah pandai tepuk tangan
lebih2 kalau time makan..!
hoyeeehhhh!
x sia-sia maknye menyanyi macam nak tersembur air liur dan duk ulang lagu sama
sambil tepuk2 tangan
dan buat aksi muka yang sangat la happy supaya mood nak makan dia x hilang pheewwww

kadang malu jugak dekat en suami
tapi x pa laa..sebab en suami nynyi pun ke laut kikikiki
fateh memang teruja tengok mak ayah dia menyanyi
kadang2 bila main flash card dengan dia
sangat2 la dia teruja
yang penting kita kene wujudkan suasana yang sangat happy
kadang saya rasa macam duduk dalam tadika
bila main flash card dengan fateh kikiki (malu kat anak jiran sebelah )

bila fateh dah pandai meniti
saya jadi berhati2
takut dia jatuh
dan sejak dia berani explore ni
setiap kali saya masak dan solat
saya jadi x tenteram
sebab dia suka sangat masuk bilik bila saya masak
setiap 10 saat mesti saya jenguk dia
kejap dia ada kat ruang tamu, lepas tu tengok x da dah
rupa2 dia main dalam bilik
risauuu..bukan apa..bahaya juga ada plug or takut dia termakn ubat nyamuk or kertas n syiling
kadang saya ajak je dia duduk di dapur
dan letak senduk n periuk..biar dia main ketuk2
x pun saya letak tupware yang warna warni
tapi kejap jee..pastu dia start la panjat kaki saya huhuhu
bukan apa bahaya baby di dapur
takut merecik minyak dan banyak lagi benda bahaya kat dapur ni

saya nak fateh rasa rumput ciptaan Allah ni




fateh tengah keluarkan hanger dari baju dia..tapi kejap je dia buat..pastu ke main ralet tengok tv


 fateh kejar mak dia nak tangkap gambar



p/s : alhadmulilah anak berkembang baik..x sabar nak tunggu 8 bulan!

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

berurut selepas bersalin ~

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir