impian di hari tua

sewaktu dalam kereta saya dan suami selalu bersembang..
macam2..
mengenai pelajaran..laporan harian Al fateh..dan kadang2 x kurang tentang isu politik
saya tahu, suami suka bersembang mengenai isu politik..saya raiikan..

pernah saya menyatakan hasrat pada suami
nak bukak pondok tahfiz time dah tua nanti..
lepas sama2 dah pencen
saya cadang nak buka di kampung saya
saya memang ada tanah di sana
dan tanah tu memang agak pedalaman
mungkin sesuai untuk di buat tempat pengajian

memandang kan kat lipis memang x banyak pondok2 apatah lagi pusat pengajian
kalau di kelantan, kedah dan selangor sangat lah hebat

saya berangan lagi..
''abang nanti kita bukak pondok tahfiz moden la"
''boleh orang tua2 belajar"
''pastu untuk budak2 kita bukak kolam renang, ladang kuda dan tempat memanah"
''biar diaorang belajar sukan yang nabi galakkan.."
" kalau memanah tu kita beli yang jenis macam senapang la senang " suami tambah
"ok jugakk..pastu kita bukak dewan untuk main futsal"

seronok nya kalau pusat tahfiz tu dekat dengan air terjun..
hurmmm..


" pastu fateh jadi ketua.." hehehe

"tapi fateh kena la pandai berenang , naik kuda n memanah "

** ok start dia 3 tahun nanti kita ajar kan dia berenang..then, naik kuda..dah besar sikit kita masukan dia kelas pertahanan diri n memanah " serius saya cadang pada suami..(memang hajatnya begitu )

setiap kali saya lihat Al-quran yang suami guna kan sewaktu dia di Darul Quran dulu..selalu saya titpkan doa dalam hati..agar fateh boleh guna Al -quran ayah dia untuk jadi hafiz quran macam ayah dia..amen,,insyallah

.
darul quran yang hanya penghuni nya saja betapa tenangnya di sini


yayasan jenderami di dengkil, 


gambar en suami time khatam quran..kikiki..nak suke


persoalan nye , nak ke suami duduk dan tua di kuala lipis, balik raya pon alahooiii berebut siap nak balik kedah ke balik pahang..berkira okehh..harus laa kennn..=)

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

berurut selepas bersalin ~

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir