peraturan di rumah : paksaan yang menjadi habit ~

sejak menjadi suri rumah ni
saya selalu nak kan rumah sentiasa bersih, kemas, wangi
tapi yelah ada anak kecik nak x nak rumah kadang2 bersepah ~ redha
jadi bila ada en suami boleh la saya mengemas semahunya
dia akn control al fateh si panjang akal ada je benda baru dia nak buat

gambar lama ~ b4 pregnant


so bila kita letih mengemas mesti la nak kan peghargaan
walaupun kita jangan lah selalu mengahrapp penghargaan manusia
tapi sappa yang x berterima kasih kepada manusia ni sama la dia x bersyukur pada Allah kan?
so saya pun saja2 cipta peraturan baru
supaya kami laki bini sentiasa rasa di hargai n hilang rasa penat biila pasangan ucap" terima kasih"

word terima kasih ni besar impak dia
bila isteri penat2 masak di dapur
dengn brpeluh dan bau yng x sedap pda bdan n baju
lepas tu si suami mkn dan tinggal kan pinggan macam tu ja tanpa ucap terima kasih
pada isteri yang masak agak2 apa yang isteri rasa??
sentap kan? lebih2 kalau jenis suami yang sangat memilih dan kuat mengomen heh.!

en suami x pernah pun komen atau kutuk, paling x pun dia buat muka hahaha
jadi satu hari saya cakap
" abang, syg ada cdangan la..apa kita lepas makan, abang cakap terima kasih kat sayang sebab tolong masak kan
'' dan sayang akan cakap terima kasih setiap kali turun dari kereta sebab abang bawak dengan baik n berhati2"

~ en suami jenis layan ja la permintaan isteri dia..{ muka terpaksa }

so minggu yang pertama buat, banyak kali en suami mis nak sebut, selalu lupa
kadang saya tungguu ja lepas makan tapi dia x sebut
an saya selalu cakap .."haaa cakap apa kat sayang lepas makan?? "..{arahan ala2 tentera }
terima kasih syg masakkan u abang
mula la kembang2 hidung kekekek
dop... penting nya saya push dan latih dia paling x sampai 150 kali
dan sekarang benda tu dah jadi habit, saya x payah ingat kan..en suamii akan sendiri sebut ~
hilang serta merta rasa penat memasak ~

macam tu jugak kalau naik kereta, n sampai rumahh, kadang adik ipar pun terikut sama cakap trima kasih
mungkin penat suami memandu lama akan hilang..

dan satu lagi peraturan baru yang saya buat adalah akan papan tandas lepas guna
benda ni mcam agak payah nak jadi kan habit
dan saya pun kadang2 terlupa nak angkat
dan en suami suka la pekena " haaaa lupa angkat ekkk "
mungkin perbuatan tu lagi payah dari percakapan
selesa ke guna tandas dalam basah2?
bagi saya laa..x berapa selesa....mungkin saya di ajar macam tu kot

saya harap bila fateh dah besar dia pun akan pandai untuk berterima kasih bila siap makan
bukan je pada saya tapi pada semua orang
kalau korang dah buat, paksa sampai 120 tapi x berjaya, jangan putus asa
cukup dan lebih kn sampai 150 insya allah jadi habit



p/s : bersyukur dan berterima kasih pada Allah lebih2 lagi =)

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~