~ jawatan baru sebagai pengurus, sapa2 x boleh tolak kan? ~

baru ni suami ade cerita
kawan sepejabat tanya saya dah dapat kerja ke?
kerja ape sekarang?
suami jawab ISTERI saya "PENGURUS RUMAH TANGGA"
haaa..pengurus ko, tinggi ada pangkat dia pensyarah hahaha
act memang saya x keje pun
dan x berhajat nk keje, biar la jadi suri rumah, ops ! pengurus rumah tangga
bukan sb suamii saya kaya
tapi sebab rasa dah serba cukup (untuk masa sekarang)
yela anak baru sorang, duduk di kelantan, mungkin cukup dengan gaji suami
kalau duduk di KL, or belah2 shah alam mungkin kene cari alternatif lain
tetapi yela, kalau kita hidup secara serdahana,
x nak baju brand, bag brand, kasut brand,
hidup sekadr nya, insyallah cukup
lagi pun sama ja kalau saya kerja, anak nak kene hantar kat pengasuh
duit juga kan

jadi baik saya jaga sendiri, smentara sy di panggil u berkhidmat kepada nak bangsa
saya nk besar kan anak dgn acuan saya sendiri

sekarang bila dah jadi isteri
terasa saya seperti berperang
berperang sama ada nk kelihatan cantik, bersih dan wangi di hadapan suami
sedangkan kita duk berpeluh hangit kat dapur
fateh kdg time2 mak dia masak dia nak menyusu
kadang air susu yang meitik pada baju pun booleh buat badan kita jadi masam
hohoho..sungguh saya sangat rashing ke bilik bila suami balik
kalau boleh nak nmpk cantik, bersih dan wangi pheww2

kadang saja duduk jauh dgn suami takut2 dia bau badan kita yang tengah berppeluh bru lepas masak
bila adu masalah ni pada kakak
kakak kata baju menyusu kene lain, baju masak baju lain, baju depan suami lain
sebab tu kadang bila dah malam,
dah pakai baju untuk tidur rasa malas dah nak ke dapur
takut bau bawang ke asap lekat kat baju lepas tu bawk tidurr.gerrhhhh..

satu tips yang saya nak share
baju suami memang saya x lipat
bila jemur saya hanger
angkat terus masuk dalam almari
saya susun, baju untuk solat, baju kerja, baju tshrt..alaaaa baju laki bukn banyak sangat
kadang saya yng ironn baju ni pulak rasa jemu asyik iron baju sama ja..hahahah
x pasal2 suruh suami beli baju lain..
bila semua berhanger x da la isu tarik baju semua berterabur kan kan kan hehehe

betul , bukan mudah menjadi pegurus rumah tangga
lebih2 ada anak kecik
semua nya kita nak namak bersih dann teratur
wangi dan x bersepah
dalam sibuk2 melipat kain, sibuk2 menyusu anak
saya cari masa untuk menaip thesis yang ada tag line yang perlu di siapkan ~hadoiii mohon kekuatan


sebelum tidur, baca zikir fatimah azzahra
semoga bangun pagi esok di beri kekuatan untuk berkhidmat kepada Allah, suami dan anak

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

berurut selepas bersalin ~

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir