sahur ~ ragam kami laki bini

salam ramadan sekalian
x terlambat rasa nk ucap ramadhan kareem al hu akram  kullu am wan antum bikhair ~

semoga semua yang baca ni dalam rahmat ilahhi

alhamdulilah tahun ni saya bertemu dengan ramadhan
tahun lepas saya bersahur dengan anak yang kecik
masih dalam pantang
tahun ni alhamdulilah kami buat jadual tetttttttt!

jaduual la gilir2 bangun sahur
prepare for the soq (sahur org kedah pgiil)
mlm ramadhan kami osommm sapa bangun dulu
then en suami memang la x tahu akan kepandaian ku berosom ni memang terror
kikikiki
jadi sahur pertama dia yang sedia kan
then saya pulak
alhamduilah bukan nak puji suami ye
tapi saya brsyukur punya suami yang tahu tanggungjawab nya

tahu sebenar tugas seorang suami , memasak, megemas ruamh, dan sebagainya
sedang isteri hanya pembantu

walaupun dia tahu dan saya pun tahu
tapi ats dasar toleransi saya x lah membairkan dia merempas tulang belikat untuk buat tu semua
kalau nak di kira soal tanggungjawab dan hak memang x kan habis kan

jadi kami dah setuju untuk tidak mengomel apa yang di sedia kan untuk sahur
masing2 kene terima
kalau suami sediakan kurma dan susu kambing kita telan aje
dan kalau dia terajinn nak buat nasi lemak alhamdulilah hehehe

biasa waktu sahur kalau sampai turn suami saya akan kejut dia
dan dia akan bg ruang untuk saya solat
macam tu jugak dgn saya
bila saya buat sahur dia akan solat smntara tunggu saya siapkan sahur

dan lepas tu kami akan tadarus sama2
boleh bayang x bila kita tadarus dengan hafiz quran
nganga2 sy duk dengar dia baca
dia baca lagi laju dari mata ku yang cek ni
dah bila sy baca x da la laju macam dia..amat la lambat x pa la..qada' ke diri masih banyak yang perlu di perbaiki kennn?

fateh?hehehe dia bangun time kami tadarus tu
n telek ja kami buat apa
biila nampak kami tengah ngaji dia pun senyum, masuk bilik balik n naik katiil..(katil rendah ja)
fateh selalu bangun semata2 nak cek mak ayah dia ada..

teringat waktu sebelum kahwin dulu
waktu org lelaki solat jumaat
di kampus ada women talk
teringat pesan prof time bg talk pasal pngurusan rumahtangga
dia pesan "bila kita nak buat sesuatu peraturn biar lah di awal2 perkahwinan, jangan dah 20 tahun kahwin baru nak buat, " sebab payah dah time tu



p/s : dah jadi isteri n mak org ni still msg mama n suruh kejut sahur walaupun duk jauh n mama hehehe..dah mama kejut pukul 3.3o pagi


Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

berurut selepas bersalin ~

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir