beraya di mana?

alhamdulilah sampai dah ke negeri kedah darul aman
tahun ni beraya dii sini,
yehuuuuu..hehehe
sebenarnya x sdih pun, saja ja buat drama king dengan suami
buat mengada2 berkira hari
balik kg mana2 pun kemeriahan dia tetap sama
sebab balik jumpa mak ayah

raya tahun ni balik awal sikit
sebab student ipta balik awal jadi x kan la en suami nk masuk kuliah jugak kan
cuti ajer laaaa..haaaa untung jugak jadi pensyarah ni
hahaha..
tapi raya ke empat kami dah kene balik kelantan semula

kami dah x pakai sistem raya pertama kedah raya ke dua pahang
penat yela x puas kot beraya tetibda dah nak balik

jadi tahun ni berada kedah, tahun depan beraya pahang insyallah
persiapan biasa ja
baju raya tetap sepasang x da pun manik2 bagai  ka
cotton je, malas la nak akai chifon2, macam x selesa
yela sejak jadi mak2 orang ni, jadi gitu la
dah la fateh ke main aktif sekarang, sat g peluh sejat duk kejar dia

baju fateh paling banyak sekali , ade dalam 7 helai ..hhoho
padahal dia x rasa ape pun , puasa pun idok yela kan budak

en suami pun boleh tahan dia shoping kuikui2
semangat la ye idak beraya di kg kebangaan dia

rumah pun x da tukar ape pun
pelik jugak ek nape saya cam nii
memang kalau raya kene buat pembaharuan ye kat rumah?
entah la x da rasa nak tukar langsir ke tukar karpet ke
huhuhu
cuma ingat nk beli balang kuih raya yang baru
sebab yang dulu dah pecah hohohoo
n nak beli bunga putih tapi fikir banyak kali juga la sebab ade anak kecik sat g ppecah pulak

alaaaa sapa la nak datang raya kat rumah ni
family jauh..kawan pun jauh..

hurmm jemput la atang raya rumah nanti ek

p/s : eh korang balik raya rumah sendiri or mertua ?

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~