bila anak dah setahun ! bersedia lah untuk jadi sepertinya ~

al fateh sejak dah 1 tahun phewww (kesat peluh)
sunggUH aktiff
dia aktif senyap2 je
kalau duk "kemas" katt dapur senyap2 je
kita cari dia tengok2 dah menjilat lada hitam
hahahha
hitam mulut
tengok2 bawang dah terabur (sabar ye ibu2 sekalian)
dan2 lagi skg ni dia dah sampa nak cappai meja

skg dia dah 1 tahun 2 bulan
alhamdulilah fateh x nampak macam minat sgt dgn ipad or tab
dia lbh memberontak kalau petang2 x bawak dia main kat luar
or kalau sehari kami x bawak dia jejak tanah
haisshhh sungguh la abg2 kg hahahha
macam kita dulu2 kan
asal petang je nak main kat luar
kalau balik kg tu ade la tengokk sepupu dia main ipad
tapi x nampak la dia sgt teruja
sama ja , belah suami n sy, ank sedara semua ipad sorang satu (pengsan klu fateh nk juga)

fateh skg suka manjat
cabinet, kerusi, tv ..heh x tau la ikut perangai sapa neh!
penat dah larang las2 biar je, bila lenguh baru pandai wat muka kesian minta dukung

sekarang fateh dah faham sikit
pernah hari tu sy ajak dia mandi
timme tu sy kt ruang tamu n bukak kan baju dia
tgh2 nak amek baju2 n pamers y nk pki nnti
tgk2 dia dah hilang
rupanya dah masuk bilik air
maknanya dia faham
n plg bangga dgn dia
baju kotor yang sy tanggalkan tu tgk dah ade dlm bakul baju kotor
fateh y letak sendiri
see..!budak belajar dr penglihatan nye
mak ayah memang kene jaga tingkah laku

n setiap kali kalau sy masuk bilik air
mesti dia akan angkat selipar dan letak depan sy suruh pakai
ohhh terharunyaaaa..baik sgt!
dah la tlg tutup mulut kita klu menguap hahahah

skg ni klu hp bunyi dia akn bg kat mak ayah dia
n dia x pnh slh bg hp , dia tau y pink ibu n hijau pnye hp abati pnye
macam tu jugak dengan spek mata
kdg kami saja letak spek kami dkt meja
dan minta dia amek kan
memang x tertukar
pdhal spek mata ni lbh kurang ja warna nye n bentuk

fateh skg setiap kali sy habis solat mesti dia akn duduk atas riba
yeess mcm sy kecik2 dulu lepas mama solat sy suka duduk atas riba
mama akn wirid n baca doa
rasa seronok n damai jadi sy biar kan fateh buat mcm tu
tapi kdg ade gak la dia buat adegan y menakutkan

dari awal dulu kami selalu buat ignore
kalau fateh jatuh y sikit2
x mau dia manja
lain la kalau jatuh bedentum
selawat n ckp fateh kuat kan
dan skg fateh x mudah cengeng klu did tolak, klu jatuh
yela ayah dia kata x mau jadi mcm ayah diaaa waktu kecik2.cengeng! hahahha
sama la ibu pun cengeng!


p/s : haii seronok nye kalau boleh tulis thesis mcm ni kan, x bosan, tapi dah nama pun peulisan ilmiah..harus la skemaaa..wiwiwiiw

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~