sentapp bila orang kata mengandung lagi kerr? (*_*)



lama gile x update blog..kesiannn...



alkisah dulu
bila ade orang tegur kita
eh ?mengandung ke?
sentap ok!
walau hakikat kita x mengandung
x tau nak bg respon cm na
ehh daaaakk laaa...knp nmpak mcm mengandung ka?
korang jangan la duk tegur mcm tu
terasa ok..!

ok saje nak share satu tip turun kan berat badan
n x yah keluar duit makan supliment bagai

nk habaq sikit la

berat sebelum mengandung 49 kg
time mengandung 70kg (10 bulan )
1 bulan pertama lepas bersalin 60 kg
n maintan sampai 1 tahun..fuhhh kiranya anak dah umur setahun berat still 60-61
dengan ketinggian 157 ni memang x sesuai laaa
target berat 50 kg

try makan shaklee...x jalan (mungkin x sesuai dengan badan)

bila google2..sy dapat info untuk kurus amalkan minum air masak !
n kurangkan makanan manis

ok memang di akui la..bila kita menyusu anak
dan buat stock susu memang kita akan lapa
jadi selalu minum milo, sikit2 milo, sikit2 milo
konon nye nak tambah susu
padahal klu kita breast feed memang boleh bakar 500 kalori
so kat situ dah tau yang diri iini memang slh sb makan benda benda manis
kene kurang kan
stop terus minum milo n just ambiil alfalfa untuk tambah susu

then..amalkan minum air masak
kat rumah tu sedia kan air masak letak dlaam botol..
keliling rumah duk kelek..asal nampk je minum, asal nampak je minum
huhuhu...kalau nak tunggu amek gelas n tadah memang x minum la kan?
kat bilik pun sblum tdo memang isi air masak siap2
klu laparrr je mesti minum air masak

n HASILLLLNYEEE...wiiii lah x samapi sebulan berat dah turun dari 60 kg ke 55 kg
hanya dengan air masak..!
murah dan senang
x buat senaman pun
n makan macam biasa


wii korang jangan tau..
walaupun kita ni perempuan, suri rumah
n pakai tudung besar ke labuh ke, badan kene jaga
bukan je u suami tapi u ibadat..
kalau badan berat, gemuk..mesti liat nk ibadat..rasa x ringan



berat 60kg time ni..ni masa raya tahun 2012, fateh 3 bulan x siappp..tengok arr pipii..en suamii pun x senyum, nak x nak je peluk..kikiki
ni gambar terbaru, raya haji, berat d 55kg, ok suami senyum sb isteri da makin kurusss kikiki

ok..sapa y makan herbalife sila kan..sapa yang amek shaklee n suplement lain pun siila kan
x salah.yang salah adalah sikap..kalau beli mahal2 tapi duk berkepuk kat dapur tu x makan..x ke rugi duit..~

p/s : sekarang ni cuba untuk amal makan nasi segengam sehari sekali..suami kata nak berat sekitar 48- 55kg
pfffttttttttt ~

Comments

Popular posts from this blog

sunat bayi lelaki #hudthoha

pengalaman bersalin anak ke dua ~ hud thoha bin mohd zahir

berurut selepas bersalin ~