Posts

Showing posts from January 28, 2013

7 bulan : fateh dah tumbuh gigi..!

Image
fateh baru masuk 7 bulan seminggu waktu gigi dia tumbuh..
i save the date..22 januari 2013 kikiki
teruja kottt mak nye
tengok anak nye ade gigi
sebab x expect pun ingat gigi dia tumbuh 8 bulan ke atas or 9 bulan
dan alhamdulilah fateh x da demam or ape2
tu yang x jangka

waktu fateh 4 bulan dulu
mak mentua ada ajar
kalau nak anak gigi cantik dan x sakit gigi
amek cincin emas..
basuh cincin tu
dan lalukan cincin tu pada gusi anak
sambil selawat

mak mentua ada buat sekali
lepas tu saya pun ada la buat sekali
pas tu x buat dahh kikiki
kalau rajin dan ingat baru nak buat..
Alhamdulilah dengan izin Allah
fateh x demam waktu dia tumbuh gigi
cuma air liur dia banyak keluar juga..



gigih nak amek gambar gigi budak tecit ni..gerrrhhh dapat jugak akhirnya dia tumbuh bawah dulu.. kadang2 dia duk mengigit jugaaakk sekarang ni dia suka la mengasah gusi dia kat meja, kat kaki mak ayag dia buku dia semua dia buat asah gusi..
p/s : macam fobia setiap kali nak menyusu dia hohohoho lagi 1 tahun 5 bulan t…

bila Suami sayang kereta lebih pada Bini

Image
sejak en suami beli kereta baru ni
saya jadi rindu dekat kereta lama KAS..
kereta tu banyak betul nostalgia dia
kereta kas tu masuk sempang rumah dah dengan bunyi dia..
jadi kalau saya kad dapur sempat la duk perbetul make up untuk sambut suami (hehe leh caya ke)

kereta baru ni senyap sikit
dah pulak jiran pun sama pakai kereta tu kadang keliru sapa yang balik ni
nak di jadi kan cerita
i ni memang la penakut yang amat bab2 membawa kereta or motor
bukan pernah accident pun..!
sampai takut n fobia yang amat..
cuma ntah laahhh..

las amek lesen kereta hari tu tahun 2007 sekarang dah masuk 2013
hurmm..lama gak la
mama selalu la duk bising suruh belajar bawak kereta dan saya selalu jawab
"laaa ateh kan dah lulus JpJ hari tuuu, nak belajar pe nyee.."
heheheh
dah la dalam family saya sorang je catat sejarah x pas jpj
amek dua kali..seharian duk dalam bilik sebab frust.!

sekarang en suami suruh drive balik kereta
dia kata senang kalau abang sakit ke ape
betul juga kan..
tapi dia kata…