Posts

Showing posts from February 15, 2013

berurut selepas bersalin ~

lepas 7 bulan bersalin kan fateh
badan mula lah rasa x sedap
yelahh..orang kata kalau keluarkan anak lelaki 2 urat putus
kalau anak perempuan satu putus
ingat kan 2 dan satu ni nisbah pada nak aqiqah kan kambing jaaa..rupanya urat kita pun duk copy nisbah ni
haiissshhh

di sebab kan lepas bersalin dulu
saya duduk lama di wad (seminggu kot)
siap naik ambulance lagi pergi temerloh dari lipis
mahu x terhentak2 badan (dah lah jahitan x baik lagi)
jadi besar kemungkinan urat2 ni dah kembang orr dah masuk angin

patutnya lepas bersalin tu terus kene berurut
dan ade orang kata kene 3 hari untuk lembutkan balik urat kita
sebab time kita bersalin kita meneran, jadi semua urat2 tu jadi tegang
dan kalau x berurut tu yang dia jadi tegang dan badan kita x selesa
sekarang cina dan india pun dah panggil bidan2 kampung untuk urut diaorang

waktu kat lipis ada la berurut juga
tapi mak cik tu x main urat
dia urut2 macm tu jaa

jadi bila balik rumah mertua
mak cari orang yang pandai mengurut (tq mak..hehe)