Posts

Showing posts from June 10, 2013

solid food VS breast feed mana lg mencabar ?

Image
Alhamdulilah fateh dah nak masuk setahun
bermakna dah 6 bulan dia makan mknan tambahan selain BF
alhamdulilah masih lg fully bf, doakan sampai 2 tahun

secara jujur, antara cabran BF and solid food
solid food lagi mencabar
mencabar bukan dari diri sendiri
tapii cabaran dari orang luar

saya memang cuba nak latih anak untuk x ambil makanan
yang mengndungi garam, perasa dan gula
melainkan y masin semuljadi seperti buah2 or rempah
sebab BILA KITA TERLALU AWAL BAGI DRG MAKANAN Y ADA GARAM/GULA/PERASA
drg dah x nak makan nasi r sayurr
lepas tu pelik n frust, kenapa la anak aku ni x nak makn nasi? x nk makan sayur?
sebab kita mak ayah yang perkenal kan?
suap2 sikit2 fun fries pada anak
sedang kan benda tu byk kandungan garam
krg rasa lepas baby tu dah rasa sedap nye garam
agak2 dia nak x makan sayur nasi y tawar n pahit?


sebab x saya dan suami selalu avoid dan tolak secara baik bila orang kasi
kalau pergi kedai makan
fateh memang suka pandang org makan (uat muka terliur)
dah2 orang tu kesian.…

happy birthday abang !

Image
haa?abang?masa bila saya ada abang?
encik suami la..
selamat hari lahir yang ke 27 tahun naa
semoga di berkati umur dan di murahkan rezeki

sejak trbagi hadiiah  hp samsung untuk aniversry hari tu
terus starting hadiah dia nak yang mahal2 pergghh
dia kata nak hadiah atas 500.
mahu ko nak bagi..
dah la saya x keje kan kekekek

sebenar nya en suami x suka kan suprise
jadi senang la diri ni x yah nk rancang pe2 y suprise
heheheh
hadiah kali ni saya beli kan kasut
kasut kerja dia dah rosak..gaya orang masuk ladang getah dah nengoknye
padahal keje pejabat

waktu beli tu mula2 dia cari kat kedai2 muraah2
saya kata kita tengok kat dalam pasific la kot2 ada yang tahan lasak sikit
benda yang saya lebih suka beli mahal adalah kasut
sebab kita nak pakai hari2, biar la y berkualiti,
n elok untuk kaki kan semua urat dlmn dudk kat tapak kaki


suami pun terus berkenan kat kasut HP..ok la
harga pun boleh tahan mahal ..(nampaknya kene tunda la hajat nk ganti hp baru) T_T
kadang sedih dgr dia cerita..
&quo…