Posts

Showing posts from September 6, 2013

rumah kecil di bumi machang ~

Image
masuk 2 tahun perkahwinan, dan dah lebih setahun kami hidup berdikari yup bukan mudah kene banyak tolak ansur dan bersabar betul orang cakap
"kita ni lebih banyak merancang ketika hari perkahwinan(majlis) berbanding hidup selepas berkahwin"
asyik pikir nak perfect ketika kenduri, baju, dan segala macam material sampai sanggup berhabis berhutang semata2 nak nampak cantik dan tiptop di mata manusia, sedangkan majlis tu x sampai pun sehari kan? ni kehidupan selepas berkahwin lagi banyak nak guna duit
lepas kami kahwin hari tu kami duduk rumah mama, memang mama harap kami teman dia dn saya seronok duduk dengan mama yela walaupun mcm tu suami r pasangan mesti nak duduk di rumah sendiri  walaupun rumah tu x semewah y ptg privasi ye, nak berdikari, nak jadi diri sendiri
lepas suami dapat kerja di kelantan  kami cepat2 cari rumah sewa alhamdulilah bila dah dapat rumah sewa di machang kami bersyukur sgt rumah tu selesa, cantik, dekat dengan masjid dan y plg penting jiran kami baik ba…