Posts

Showing posts from January 31, 2016

marah bukan kebencian tapi tanda sayang

Image
satu mlm masa tgh susukan hud thoha saya bau sesuatu y wangi di sudut bilik.. dan al fateh senyap je.. dlm hati sy kata hurmmm " ni mesti main bedak "
dlm keadaan berbaring mnyusu sy tegur "al fateh, main bedak ek.. ibu ckp ape... jgn main bedak kan.."
"kejap ibu.. al fateh x main pun " al fateh jawab nk tutup kesalahan dia.. 
tetiba dia bngun dan pergi ke bilik air, sy fikir mngkn dia nk basuh tgn sb main bedak.. " al fateh pergi kencing dan berus gigi ye, kita nk tido dah" sy pesan lembut
dia jawab " kejap ibu..al fateh nak basuh tangan "
tetiba dia dtg dah ckp " taraaa! ibu dah basuh dah banana(minion)"
sy terkejut sgt tgk dia basuh mainan minion tu.. cepat2 istghfar dalam hati sebab rasa marah bukan main
tapi nampknya x berhasil
saya marah al fateh  "kenapa al fateh basuh banana ni? kan ibu dah pesan jangan basuh, tengok da x bunyi.. abati dah pesan kan jangan letak air jangan basuh!!" kenapa basuh jugak?!!"
muka fate…